Musik

Vi har altid et spændende og varieret udbud af koncerter og musik. Nogle gange er det små intime oplevelser hvor man kommer helt tæt på kunstneren, andre gange er det store og flotte oplevelser med mange deltagere.

Når vi afholder begivenheder, vil det fremgå herunder.

Koncert søndag den 26. november 2023, kl. 15.00

Julekoncert med Høje Taastrup Seniorkor. Efter koncerten byder koret på en forfriskning.

Koncert søndag den 3. december 2023, kl. 19.00

AmaSing synger julen ind til årets stemningsfulde julekoncert i Taastrup Nykirke. På programmet er smukke og jazzede arrangementer af danske og svenske julesange, engelske carols og amerikanske ørehængere. AmaSing er en ambitiøs vokalgruppe med 10 sangere og koncerten dirigeres af Heinz Walter Florin.

Koncert onsdag den 6. december 2023, kl. 19.30

Julekoncert med Albertslundkoret.

Koncert fredag den 15. december 2023, kl. 19.00

Taastrup Nykirkes sangere vil ved to koncerter, vise to sider af den romantiske tidsalder. I den første koncert præsenteres periodens elite, med nogle af 1800-tallets største operakomponister, og sangerne vil synge duetter og arier af bl. a. Verdi og Puccini.
Ved koncert nr. 2 præsenteres Gluntarne, en sangcyklus skrevet af Gunnar Wennerberg for Uppsala Univeritets studentersellskap Juvenalerna, ment til at opføres ved selskabets festlige møder.
Til begge koncerter har sangerne æren af at akkompagneres af pianist David Lau Magnussen.
16 November kl. 19.00: Operaromantik
15 December kl. 19.00: Gluntarne