Vidste du at:

Kordegnekontoret / Personregisterkontoret
Åbent tirsdag og onsdag kl. 10-13, torsdag kl. 16-17 og fredag kl. 10-12.
Birkedalsvej 2
2630 Taastrup
Tlf: 70 10 02 16 (tryk 1)
Email: taastrupnykirke.sogn@km.dk
Personfølsomme oplysninger bør sendes via sikker formular (klik her)

Kirkegårdskontoret
Åbent tirsdag og onsdag kl. 10 - 13, torsdag kl. 16 - 17 (gartnerne træffes ikke i åbningstiden om torsdagen) og fredag kl. 10-12.
Birkedalsvej 2
2630 Taastrup
Tlf. 70 10 02 16 (tryk 2)

Parkering

Der er generelt gode parkeringsmuligheder ved Taastrup Nykirke, Taastrup Hovedgade 34, 2630 Taastrup

SIKKER MAIL

Du kan sende sikker mail via denne hjemmeside under "kontakt og job".

______________

Oplysninger om tilmelding til konfirmation 2024 kan ses under
fanen "Livsbegivenheder"
Tilmeldingsblanket kan hentes her

Menighedsrådsmøde

Næste menighedsrådsmøde er tirsdag d. 12. marts 2024

Dagsorden kan ses her et par dage før mødet

Referater fra rådsmøder kan ses her

Nadver

Ved nadveren kan man vælge mellem vin eller alkoholfri druesaft

Ydre Missions-projekt

Fra januar 2022 begyndte vi at samle ind til et nyt YM-projekt i Taastrup Nykirke. Ønsker man at støtte projektet kan dette gøres på MobilePay 28007.

Set og Sket
Herunder kan man se nogle af de begivenheder der har været i kirken eller menighedshuset gennem de sidste måneders tid.
Se mere her eller følg med på vores Facebook hvor der ofte er flere fotos fra vores arrangementer

Fernisering og Kunstudstilling

Søndag den 17. marts umiddelbart efter højmessen er der fernisering på fotograf Jonas Strandgaards billeder: ”At leve med paranoid skizofreni er en udfordring, men at fotografere på mine vandreture hjælper mig – både til at komme ud af hovedet og til at udtrykke mine følelser.

Foredrag om Kirkegaard

Søndag den 17. marts kl. 14.00 Om Etikeren, Æstetikeren, Den Religiøse og Spidsborgeren
Foredraget vil give en bred introduktion til Søren Kierkegaards tankeverden. Der lægges vægt på den opgave, som Kierkegaard mener, at ethvert menneske er stillet, nemlig opgaven at vælge sig selv. For Kierkegaard at se afgøres den, vi er, af den livsanskuelse og de værdier, vi vælger at leve efter. Det ved etikeren og den religiøse, men æstetikeren undslår sig og lader vilkårligheden råde. Spidsborgeren gør bare som de andre og vælger ikke selv.

Pia Søltoft er sognepræst i Christians og Esajas Kirker i Københavns Stift. Hun er tidligere lektor og leder af Søren Kierkegaard Forskningscenteret ved Københavns Universitet. Hvis du er interesseret i Kierkegaard og hans tanker, er dette foredrag absolut værd at deltage i!

.Gratis adgang. Alle er velkomne. Kaffe og brød koster 20 kr.

Bazar Palmesøndag

Søndag den 24. marts efter højmessen afholder menighedsplejen en lille basar i kirkens lokaler. Man kan købe sandwich, kaffe, te, kage og der er udsalg af påskedekorationer, hjemmebagt brød og marmelade – alt sammen til fordel for menighedsplejen ved Taastrup Nykirke..

Skærtorsdag - andagt med fællesspisning

Torsdag den 28. marts kl. 18.00 holder vi en stemningsfuld andagt i kirken med efterfølgende spisning i sognegården.
Der er lagt op til en åndrig aften i fællesskabets tegn, hvor vi hygger os med lammesteg, god vin og diverse lækkerier.
Middagen ledsages af sange, digtoplæsning og forskellige åndrige indslag - en rigtig hyggelig aften.
Det koster 80 kr. at deltage i spisningen. Der er tilmelding til kordegnekontoret på tlf. 70 10 02 16 (tast 1) eller på mail: kordegn@taastrupnykirke.dk senest den 22. marts.

Langfredag - Passionsgudstjeneste

Fredag den 29. marts kl. 10.00
Langfredag er en dag, der er præget af sorg og fortvivlelse over vores afmagt overfor døden, men som også bærer på håb om udfrielse og forløsning.

En stemningsmættet gudstjeneste uden prædiken, hvor vi hører Bibelens tekster om Jesu lidelseshistorie, ledsaget af salmer og musik. Sognepræst Marcus G. Hultberg forestår tjenesten.

Herrerummet

Vi mødes på Birkedalsvej 2 om tirsdagen i ulige uger. Her er der mulighed for at få et nyt netværk, hygge, socialt samvær og en snak om aktuelle og spændende emner. Vi får selvfølgelig kaffe med brød og en øl/vand til at gå hjem på. Det koster 30 kr. pr. gang. Vi holder de næste møder d. 12. og d. 26. marts 2024. Møderne foregår i Korsrummet, Birkedalsvej 2, og vi mødes hver anden tirsdag i ulige uger kl. 13-15.

Sangaftener

Sangaften i Taastrup Nykirkes sognegård. Organist og stud. theol. Kevin Edelvang introducerer og akkompagnerer fællessangene. Kaffe og brød koster 20 kr. Kom og oplev glæden ved at synge sammen med andre. Vores møder i det nye år er torsdage: d. 4. jan, 1. feb, 7. marts, 4. april, 5.sept, 3. okt, 7. nov og 5. dec