Konfirmation

Her kan du læse om konfirmation, konfirmationsforberedelse og konfirmationsdatoer i Taastrup Nykirke.

For at blive konfirmeret, skal du gå til konfirmationsforberedelse hos én af præsterne. I Taastrup Nykirke skal du gå til konfirmationsforberedelse i otte måneder ca. én gang om ugen (skoleferier undtaget). Derudover skal du deltage i syv gudstjenester i løbet af denne periode.

I 2024 ligger konfirmationerne på flg. datoer:

Lørdag den 6. april 2024, kl. 10 og kl. 12 Ved sognepræst Thomas Laurberg Vedel
Lørdag den 20. april 2024, kl. 10 Ved sognepræst Pia Krogh Albrechtsen
Lørdag den 20. april 2024, kl. 12  Ved sognepræst Marcus Greiner Hultberg
Søndag den 5. maj 2024, kl. 10.00 Ved sognepræst Pia Krogh Albrechtsen

Som udgangspunkt konfirmerer vi de, der bor i sognet. Er der derudover ledige pladser på de eksisterende hold, optager vi også de, der bor udensogns. Vi konfirmerer ikke klassevis, og der oprettes ikke nye hold.

Tilmelding finder sted ved, at man afleverer eller sender tilmeldingsblanketten og de nødvendige papirer til kordegnekontoret, Birkedalsvej 2, 2630 Taastrup. Tilmeldingen kan også scannes og e-mailes til konfirmand@taastrupnykirke.dk.

Tilmeldingsblanket til konfirmation 2025 kan hentes ved at klikke her  fra 9. april 2024 - 10. maj 2024.
 Der sendes svar ud per mail senest den 22. maj 2024.

Tilmeldingsblanketten kan evt. også afhentes ved kordegnekontorets indgangsparti på Birkedalsvej 2. Man kan også maile til taastrupnykirke.sogn@km.dk hvis man ønsker at få tilsendt en papirkopi.

Alle, som tilmelder sig inden for tilmeldingsfristen vil komme i betragtning til det ønskede hold på lige fod. Hvis et hold er overtegnet, vil det blive afgjort ved lodtrækning, hvem der må flytte til et andet hold.

Konfirmation i  2025

Lørdag d. 26. april 2025: Hold 1